Wilt u reageren op dit bericht? Maak met een paar klikken een account aan of log in om door te gaan.

and what do you want?

2 plaatsers

Ga naar beneden

and what do you want?  Empty and what do you want?

Bericht van Diana zo apr 28, 2013 1:27 am

Diana haalde rustig adem en keek de kroeg in, het was rustig, wat vaak ook zo was 's ochtends. De meeste mensen waren nu aan het werk dus kon zij ook even rustig aan doen. met een natte doek liep ze langs de tafels en maakte ze die schoon. Het beviel haar wel om Cilicia als eigenaar te hebben, ze was aardig en dacht niet steeds dat Diana lager stond dan zij, ze hield met haar rekening. Diana zag de deur van uit haar ooghoeken open gaan en ging recht staan en glimlachte 'Goedemorgen, kan ik u helpen?' vroeg ze kalmpjes en keek naar de nieuwe gast.

(voor Magnus Maximus of Marcus of Xandros)
Diana
Diana

Aantal berichten : 71
Registratiedatum : 26-04-13

Karakter
Beroep: Slaaf
Achternaam: Archidama
leeftijd: 16

Terug naar boven Ga naar beneden

and what do you want?  Empty Re: and what do you want?

Bericht van Marcus zo apr 28, 2013 1:38 am

Ontspannen stapte Marcus de kroeg binnen. Hij had zich juist gewassen in een van de heerlijke baden van de thermen en enkele boeken gelezen. Toen hij binnenstapte was hij verrast, in ieder andere kroeg zou hij worden overspoeld door een misselijkmakende geur van bier en zweet, maar in deze kroeg was het nog redelijk koel. Hij ging aan een tafeltje zitten dicht bij de deur. 'Goedemorgen, kan ik u helpen?' Een meisje was achter hem komen staan en keek hem nu met een vragende blik aan. 'Is er thee?' vroeg Marcus beleefd.
Marcus
Marcus

Aantal berichten : 30
Registratiedatum : 16-03-13

Karakter
Beroep: Acteur
Achternaam: Davus
leeftijd: 21

Terug naar boven Ga naar beneden

and what do you want?  Empty Re: and what do you want?

Bericht van Diana zo apr 28, 2013 1:54 am

Ze zag de jongen man die aan de tafel ging zitten en glimlachte vriendelijk. 'Is er thee?' vroeg de jongen man beleefd en Diana knikte 'Natuurlijk.' Zei ze kalmpjes en keek nog is naar zijn gezicht, waar had ze die gezicht eerder gezien? 'Wilt u er nog wat bij?' Ze bleef hem recht aankijken met haar bruine ogen. Waar had ze dit knappe gezicht eerder gezien?
Diana
Diana

Aantal berichten : 71
Registratiedatum : 26-04-13

Karakter
Beroep: Slaaf
Achternaam: Archidama
leeftijd: 16

Terug naar boven Ga naar beneden

and what do you want?  Empty Re: and what do you want?

Bericht van Marcus zo apr 28, 2013 2:26 am

'Natuurlijk' antwoordde het meisje kalmpjes. 'Wilt u er nog iets bij?' Marcus dacht even na, hij had al ontbijt gehad, maar iets kleins kon er altijd wel bij. 'Zijn er... druiven?' vroeg Marcus. Hij kwam uit het vroegere Hellas*, en hij was verzot op de kleine vruchtjes. Hij keek het meisje weer aan, ze had een accent, iets dat hem aan iets anders deed denken 'Waar kom je vandaan?' vroeg hij nieuwsgierig.

*Griekenland
Marcus
Marcus

Aantal berichten : 30
Registratiedatum : 16-03-13

Karakter
Beroep: Acteur
Achternaam: Davus
leeftijd: 21

Terug naar boven Ga naar beneden

and what do you want?  Empty Re: and what do you want?

Bericht van Diana zo apr 28, 2013 2:48 am

Diana zag hoe hij nadacht over wat hij er nog meer bij wou. 'Zijn er... druiven?' vroeg de man en Diana dacht even na. Ze beet op haar onderlip en knikte. 'Ja die zijn er.' Zei ze. 'Waar kom je vandaan?' vroeg hij nieuwsgierig. Diana keek naar die vragende ogen 'Ik kom uit Sparta.' Zei ze voor ze naar de keuken liep waar ze de bestelling vertelde, hoezo kwam die man haar zo bekend voor. Toen de bestelling klaar was, zette ze het op een houte dienblad en liep terug naar de man. 'Ik ben al een tijdje aan het denken, maar ik kan er niet op komen waar ik u van ken.' Zei ze verlegen terwijl ze alles op tafel zetten.
Diana
Diana

Aantal berichten : 71
Registratiedatum : 26-04-13

Karakter
Beroep: Slaaf
Achternaam: Archidama
leeftijd: 16

Terug naar boven Ga naar beneden

and what do you want?  Empty Re: and what do you want?

Bericht van Marcus zo apr 28, 2013 3:06 am

'Ja, die zijn er.' antwoordde ze. 'Ik kom uit Sparta.' Terwijl ze wegliep naar de keuken dacht Marcus na over haar antwoord. Tuurlijk, daarom was het hem zo opgevallen, ze kwam ook uit Griekenland. Maar wat deed zij hier? Spartanen werden altijd beschouwt als een trots, onafhankelijk volk. Ondertussen kwam het meisje terug met het dienblad, waar de dampende thee en de druiven op stonden. 'Ik ben al een tijdje aan het denken, maar ik kan er niet op komen waar ik u van ken.' zei ze verlegen, terwijl ze de thee op tafel zette. 'Misschien van het theater? Ik ben acteur.' antwoordde Marcus terwijl hij zijn schouders ophaalde.
Marcus
Marcus

Aantal berichten : 30
Registratiedatum : 16-03-13

Karakter
Beroep: Acteur
Achternaam: Davus
leeftijd: 21

Terug naar boven Ga naar beneden

and what do you want?  Empty Re: and what do you want?

Bericht van Diana zo apr 28, 2013 7:05 am

'Misschien van het theater? Ik ben acteur.' antwoordde de jongen en haalde zijn schouders op. Ja dat zou kunnen als ze naar de theater was geweest maar nee, ze was een slavin en zou zo een luxe niet aankunnen. Diana haalde haar schouders op 'Misschien gewoon is langs zien komen.' Zei ze kalmpjes en keek naar de jongen man 'kan ik nog iets brengen of is het alles?'
Diana
Diana

Aantal berichten : 71
Registratiedatum : 26-04-13

Karakter
Beroep: Slaaf
Achternaam: Archidama
leeftijd: 16

Terug naar boven Ga naar beneden

and what do you want?  Empty Re: and what do you want?

Bericht van Gesponsorde inhoud


Gesponsorde inhoud


Terug naar boven Ga naar beneden

Terug naar boven


 
Permissies van dit forum:
Je mag geen reacties plaatsen in dit subforum